źródła energii turbiny wiatrowe magazynowanie energii paliwa energetyczne bloki energetyczne transformatory produkcja i zużycie energii akumulacja energii elektrycznej rynek energii źródła odnawialne zmniejszenie emisji CO2 nadkrytyczne bloki węglowe analiza LCA rewitalizacja bloków 200MW energetyka wiatrowa względna oszczędność energii regulacje unijne
AKTUALNOŚCI
ENERGA-OPERATOR SA uruchomiła na swej stronie aktualizowaną w trybie online mapkę do sprawdzania informacji o bieżących i planowych wyłączeniach prądu. Spółka ulepszyła też system przyjmowania zgłoszeń awaryjnych i uruchomiła ogólnopolski numer zgłoszeniowy.
Adres nowej funkcjonalnej mapki do sprawdzania informacji o bieżących i planowych wyłączeniach prądu to http://www.energa-operator.pl/wylaczenia/wylaczenia_biezace.xml. Aplikacja udostępnia informację o aktualnie występujących awariach i wyłączeniach planowych. Dane odświeżane są online i pochodzą z systemu informacji głosowej – tych samych wiadomości można odsłuchać, dzwoniąc na numery alarmowe 991 lub 801-456-456 (dostępne także z telefonu komórkowego). Oprócz tego na stronie spółki można sprawdzić gdzie w ciągu najbliższych 5 dni zaplanowane są wyłączenia zasilania związane z modernizacją sieci lub pracami eksploatacyjnymi.
Warto dodać, że ENERGA-OPERATOR SA wzbogaciła także system przyjmowania zgłoszeń o o szczególnie niebezpiecznych zdarzeniach, takich jak zerwanie linii, pożar, wybuch na urządzeniach energetycznych czy też otwarta stacja transformatorowa. Klienci dzwoniący pod numer numerem alarmowy 991 słyszą komunikat: „Tu pogotowie energetyczne ENERGA-OPERATOR SA. Jeżeli zgłoszenie dotyczy bezpośredniego zagrożenia życia lub mienia, wybierz 0”. Odpowiednio przygotowany konsultant zadaje zgłaszającemu pytania, pomagające w zidentyfikowaniu i właściwemu sklasyfikowaniu zdarzenia. Po rejestracji zgłoszenia konsultant informuje telefonicznie właściwego dyspozytora, który na miejsce skieruje zespół pogotowia energetycznego. Nowoczesny system pomaga w szybkiej identyfikacji zagrożenia, a przez to, jego usunięcie w możliwe najkrótszym czasie. Jeśli w wyniku weryfikacji przez konsultanta okaże się, iż zgłoszenie nie pociąga za sobą zagrożenia życia odbiorców, dzwoniący zostaje przekierowany do zwykłego trybu przyjmowania zawiadomień.
W ramach prac nad usprawnieniem telefonicznej obsługi zgłoszeń awaryjnych spółka utworzyła dwa wzajemnie wspierające się i zastępujące w razie potrzeby Telefoniczne Centra Zgłoszeniowe, wyposażone w odpowiednie systemy i dane do obsługi klientów z całego terenu działania spółki.
Centra wyposażone są w systemy informacji automatycznej, dzięki której dzwoniący klienci mogą odsłuchać nagraną informacjię o trwających, planowych i awaryjnych wyłączeniach zasilania. Dla części dzwoniących jest to wystarczające, by mieć pewność, że służby energetyczne są powiadomione o przerwie w dostawie energii. Telefoniczne Centrum Zgłoszeniowe ENERGI-OPERATORA SA wyposażone jest w 600 linii zewnętrznych.
W I połowie roku 2013 na obsługiwany przez ENERGĘ-OPERATOR SA numer 991 zadzwoniło ponad 530 tys. odbiorców, a w całym 2012 r. – ponad milion. Konsultanci przeprowadzili blisko 300 tys. rozmów. Pozostali odbiorcy (ok. 44 proc. dzwoniących) po odsłuchaniu zapowiedzi na temat wyłączeń awaryjnych lub planowych nie kontynuowali połączenia. Wskaźnik odebranych połączeń osiągnął wartość 97,6 proc., z czego blisko 91,5 proc. odbiorców otrzymało połączenie z konsultantem w czasie krótszym niż 20 sekund.
Warto zauważyć, że w ub. roku o połowę zmniejszyła się liczba awarii oraz o 30 proc. - czas ich trwania. Spółka pracuje nad dalszą poprawą w tym zakresie, realizując warte ponad 1 mld 400 mln rocznie inwestycje infrastrukturalne.
Źródło: energa.pl
« powrót do listy aktualności