źródła energii turbiny wiatrowe magazynowanie energii paliwa energetyczne bloki energetyczne transformatory produkcja i zużycie energii akumulacja energii elektrycznej rynek energii źródła odnawialne zmniejszenie emisji CO2 nadkrytyczne bloki węglowe analiza LCA rewitalizacja bloków 200MW energetyka wiatrowa względna oszczędność energii regulacje unijne
AKTUALNOŚCI
Na koniec 2014 roku liczba osób, które zmieniły dostawcę energii elektrycznej, przekroczyła 287 tys. Choć to ponad dwukrotny wzrost w porównaniu z grudniem 2013 roku, to i tak skala jest niewielka. W tym względzie energetyka znajduje się na początku drogi, którą kilka lat wcześniej przechodziła telekomunikacja. Rosnąca świadomość konsumentów powoduje, że dostawcy usług muszą dostosowywać ofertę do ich wymagań.
– Konsumenci są coraz bardziej świadomi. Zaczynają dostrzegać, że inny operator może sprzedać im energię i zaproponować ofertę lepszą pod względem zarówno cenowym, jak i jakościowym – mówi Andrzej Rogowski, prezes zarządu dostarczającej usługi do miejsca zamieszkania spółki Multimedia Polska.
– Tak jak wiele lat temu byliśmy w zakresie usług telekomunikacyjnych na początku przemian rynkowych, tak dzisiaj jesteśmy w energetyce. Najbliższe lata pokażą, jak ten rynek ostatecznie będzie wyglądał. Ale to, co robimy, już dziś jest bardzo obiecujące.
Multimedia Polska jest dostawcą usług telekomunikacyjnych: telewizji cyfrowej z wideo na żądanie (VoD), szerokopasmowego i mobilnego internetu oraz telefonii. Od jakiegoś czasu oferuje także swoim abonentom coraz bardziej kompleksowe usługi dla domu: ubezpieczenia, monitoring pomieszczeń, a od 2014 roku zajmuje się również sprzedażą energii elektrycznej m.in. w tzw. Energetyzującym Pakiecie (wraz z telewizją i internetem).
Na koniec 2014 roku z usług spółki korzystało ok. 820 tys. klientów, z czego 437,1 tys. było użytkownikami co najmniej dwóch usług (spośród telewizji, internetu i telefonu), a ok. 130,2 tys. – trzech usług. Rogowski zapewnia, że spółka będzie rozwijać także swój serwis VoD (usług wideo na życzenie), który w najbliższym czasie zostanie wzbogacony o nowe treści.
– Umowy jeszcze nie są zamknięte, jesteśmy w ostatniej fazie ich dopinania – informuje Andrzej Rogowski. – Nie chcę wymieniać naszych partnerów, ale z co najmniej trzema wielkimi wytwórniami zawrzemy umowy, co oznacza, że większość dobrej oferty dostępnej na świecie będzie dostępna.
źródło: newseria.pl
« powrót do listy aktualności