źródła energii turbiny wiatrowe magazynowanie energii paliwa energetyczne bloki energetyczne transformatory produkcja i zużycie energii akumulacja energii elektrycznej rynek energii źródła odnawialne zmniejszenie emisji CO2 nadkrytyczne bloki węglowe analiza LCA rewitalizacja bloków 200MW energetyka wiatrowa względna oszczędność energii regulacje unijne
AKTUALNOŚCI
To największe tego rodzaju przedsięwzięcie w Polsce i jedno z największych w Europie. Przenoszone są dane ponad 4 mln klientów indywidualnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw obsługiwanych przez TAURON. Głównym celem centralizacji działających w Grupie kilkunastu systemów bilingowych do obsługi Klientów była potrzeba ujednolicenia procesów obsługi klienta. Dzięki niej możliwe stało się również znaczne obniżenie kosztów utrzymania systemu, a przez to i całego procesu obsługi. Jeden system gwarantuje również jego łatwe utrzymanie i możliwość dalszego rozwijania.
Dane Klientów migrowane będą do systemu bilingowego z rodziny AUMS, firmy Asseco, który był już wykorzystywany w Grupie TAURON do obsługi ponad miliona Klientów.
- Korzyści związane z centralizacją systemów bilingowych to przede wszystkim mniejsze koszty eksploatacji systemów informatycznych, ujednolicone procesy biznesowe oraz uproszczona architektura IT. Dla klientów to możliwość obsługi w dowolnym Punkcie Obsługi Klienta. To również dostęp do nowej i ujednoliconej oferty produktowej i nowoczesnych kanałów komunikacji, takich jak e-BOK, bezpieczna i wygodna formie kontaktu 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez Internet, a której udostępnienie jest możliwe właśnie dzięki centralizacji – informuje Piotr Zawistowski, prezes zarząduTAURON Obsługa Klienta.
Prace, rozpoczęte w roku 2012, w początkowej fazie koncentrowały się na podniesieniu funkcjonalności systemu bilingowego w stopniu umożliwiającym przeprowadzenie migracji oraz dostosowanie do nowych wymogów prawnych. Wdrożenie nowej wersji systemu nastąpiło w pierwszych dniach tego roku. W lutym, w ramach pierwszej transzy migracyjnej, do nowego systemu zmigrowane zostały dane 800 tys. klientów, a w czerwcu w ramach drugiej transzy – kolejnych 1,2 mln. Obecnie w nowym systemie obsługiwanych jest już ponad 50 proc klientów (ponad 3 mln) Kolejna, trzecia już transza migracyjna przeprowadzona zostanie pod koniec bieżącego roku, a ostatnie dwie w pierwszej połowie roku 2015. Po zakończeniu migracji system będzie obsługiwał ponad 5 mln klientów.
Przy migracji tak dużej ilości danych niezwykle istotnym jest zastosowanie nowoczesnych technologii, odpowiednich do skali przedsięwzięcia. Do projektu zastosowano oprogramowanie i narzędzia o najwyższej klasie wydajności i dostępności, które połączeniu z korporacyjną szyną danych zapewnią większe bezpieczeństwo oraz pewność wprowadzanych danych, jak również automatyzację procesów obsługi i administrowania wdrożonym rozwiązaniem.
- Dzięki realizacji zadań w trybie projektowym, korzystamy z najlepszych doświadczeń naszych pracowników, a przeprowadzana etapami migracja pozwala na minimalizację ryzyka zaburzenia obsługi klientów w trakcie migracji – mówi Joanna Kaczmarzyk, kierownik projektu z TAURON Obsługa Klienta.
Źródło: Tauron S.A