źródła energii turbiny wiatrowe magazynowanie energii paliwa energetyczne bloki energetyczne transformatory produkcja i zużycie energii akumulacja energii elektrycznej rynek energii źródła odnawialne zmniejszenie emisji CO2 nadkrytyczne bloki węglowe analiza LCA rewitalizacja bloków 200MW energetyka wiatrowa względna oszczędność energii regulacje unijne
AKTUALNOŚCI
W związku z występowaniem gwałtownych zjawisk pogodowych uprzejmie informujemy, że wszelkie informacje o stanie sieci energetycznej znajdują się na stronie Wyłączenia bieżące Strona ta, dostępna także na urządzenia mobilne, aktualizowana jest na bieżąco.
Przypominamy, że brak zasilania można zgłosić na wiele sposób. Warto sprawdzić, czy dyspozytorzy już wiedzą, że w naszej miejscowości nie ma zasilania. Informacja zawarta jest na mapie internetowej, dostępnej także na urządzenia mobilne: Wyłączenia bieżące
Po kliknięciu w odpowiedni oddział znajdą Państwo szczegółowe informacje o obszarach, na których występują awarie oraz o szacowanym czasie przywrócenia zasilania. Uwaga – czas ten może ulec zmianie, a wynika to zarówno z czynników technicznych jakie mogą się pojawić w trakcie usuwania awarii jak i z powodu warunków atmosferycznych.
Klientów zamieszkujących obszary, które znalazły się w naszym wykazie, prosimy czekać na usunięcie awarii. Strona z wyłączeniami aktualizowana jest na bieżąco.
Jak zgłaszać awarię
Awarię można zgłosić poprzez formularz internetowy, dostępny także na urządzenia mobilne, wysyłając sms lub dzwoniąc do Telefonicznego Centrum Zgłoszeniowego Energa-Operator:
Formularz zgłoszeniowy dostępny jest na stronie Zgłoś awarię - formularz Jego dokładne wypełnienie pozwoli na szybszą identyfikację miejsca awarii.
SMS o treści AWARIA należy wysłać na numer 3991 i dalej postępować zgodnie z otrzymanymi instrukcjami. SMSy trafiają do dedykowanego systemu, a następnie do centrum zgłoszeniowego, które równolegle przyjmuje zgłoszenia telefoniczne.
Po usunięciu awarii na numer nadawcy przesyłany jest SMS zwrotny informujący o przywróceniu napięcia. Jeżeli usterka nie została jednak usunięta, lub występuje np. brak jednej fazy, prosimy o ponowny kontakt np. za pomocą SMS lub formularza zgłoszeniowego.
Taką możliwość zgłoszenia usterki mają tylko odbiorcy w obszarze obsługiwanym ENERGA-Operator.
Do Telefonicznego Centrum Zgłoszeniowego można zadzwonić korzystając z numerów
W sytuacji awarii masowych uprzejmie prosimy o cierpliwość, gdyż jednocześnie może dzwonić bardzo wiele osób.
Jeśli widzimy zerwane przewody
Zauważone zerwane przewody prosimy zgłaszac wyłącznie poprzez Telefoniczne Centrum Zgłoszeniowe. Pomoże to w jak najszybszym usunięciu ewentualnego zagrożenia.
Jak pracuje Pogotowie Energetyczne?
Pracownicy Pogotowia Energetycznego naprawiają bądź zabezpieczają doraźnie w celu późniejszej naprawy uszkodzone linie energetyczne niezależnie od pory dnia, 24 godziny na dobę. W pierwszej kolejności usuwane są awarie stwarzające zagrożenie dla życia i zdrowia ludzi, np. przewody leżące na ziemi, przewrócone słupy linii energetycznych, zerwane przewody itp. Następnie przywracane jest zasilanie domów i obiektów przemysłowych
źródło:energa.pl
« powrót do listy aktualności