źródła energii turbiny wiatrowe magazynowanie energii paliwa energetyczne bloki energetyczne transformatory produkcja i zużycie energii akumulacja energii elektrycznej rynek energii źródła odnawialne zmniejszenie emisji CO2 nadkrytyczne bloki węglowe analiza LCA rewitalizacja bloków 200MW energetyka wiatrowa względna oszczędność energii regulacje unijne
AKTUALNOŚCI
Łódź, napędzaną jedynie energią słoneczną, konstruują studenci Szkoły Głównej Handlowej i Politechniki Warszawskiej. Latem WUT Solar Boat wystartuje w zawodach w Holandii, gdzie będzie musiała pokonać dystans 200 km. Teraz jej twórcy szukają sponsorów, którzy wesprze ich projekt. Zaprojektowana przez studentów WUT Solar Boat wystartuje w międzynarodowych zawodach DONG Energy Solar Challange, które między 28 czerwca a 5 lipca odbędą się w Holandii.
Łódź będzie miała 6 m długości i 2,4 m szerokości. Ma być lekka i szybka, by dystans 200 km pokonała w jak najkrótszym czasie. Spośród czterech kategorii, w których mogą startować uczestnicy zawodów, warszawscy studenci wybrali klasę A. Oznacza to, że będzie wyposażona w maksimum cztery panele słoneczne, a na jej pokładzie może znajdować się tylko jedna osoba - sternik.
W projekt WUT Solar Boat zaangażowane są 22 osoby. To członkowie Studenckiego Koła Naukowego Konstruktor z Politechniki Warszawskiej oraz Studenckiego Koła Naukowego Zarządzania Projektami z SGH. „Nad samym projektem i konstrukcją łodzi pracują studenci PW. Zadania biznesowe związane z finansami, marketingiem i sponsoringiem są realizowane przez studentów SGH. W naszym zespole działa również student informatyki WAT, który przygotował stronę internetową projektu” - mówi odpowiedzialna za marketing studentka SGH Małgorzata Kicińska.
Przygotowania do startu trwają już od jesieni zeszłego roku, a ukończoną łódź studenci mają zaprezentować wiosną. "Dzisiaj konstruktorzy mogą pochwalić się wspaniałym projektem, animacją jednostki oraz prototypem. Kadłub jest na wykończeniu, a dalsze prace są ograniczone ze względu na braki finansowe” - opowiada student SGH Bartosz Dembowski, który w zespole odpowiada za sponsoring. „Prace nad łodzią trwają cały czas, wciąż jednak poszukujemy sponsorów, którzy zechcieliby wspomóc nasz projekt” - dodaje Małgorzata Kicińska.
Trasa zawodów jest podzielona na pięć etapów prowadzących po malowniczych holenderskich jeziorach, kanałach i rzekach. Maksymalna długość jednego etapu to 60km. Zwycięża drużyna, której łódź w swojej klasie pokona pięcioetapową trasę w najkrótszym czasie. Reprezentanci Polski będą się musieli zmierzyć nie tylko z innymi amatorskimi zespołami studenckimi, ale także z zawodowcami. Na starcie staną zespoły z całego świata m.in. z Chin, USA, Niemiec i Brazylii.
Szczegółowe informacje na temat łodzi i zawodów są dostępne na stronie: http://www.solarboat.pl/home/
PAP - Nauka w Polsce
źródło: naukawpolsce.pap.pl
« powrót do listy aktualności