źródła energii turbiny wiatrowe magazynowanie energii paliwa energetyczne bloki energetyczne transformatory produkcja i zużycie energii akumulacja energii elektrycznej rynek energii źródła odnawialne zmniejszenie emisji CO2 nadkrytyczne bloki węglowe analiza LCA rewitalizacja bloków 200MW energetyka wiatrowa względna oszczędność energii regulacje unijne
AKTUALNOŚCI
O prawie 40% spółka ENEA Operator skróciła czas trwania przerw awaryjnych w dostawach energii elektrycznej do Klientów. W ubiegłym roku nieplanowane przerwy w dostawach energii do mieszkańców województw wielkopolskiego, lubuskiego, zachodniopomorskiego i kujawsko-pomorskiego były krótsze o ponad 134 minuty. Enea poprawiła także wskaźnik częstotliwości występowania nieplanowanych przerw z 4,18 w roku 2013 do 3,21 uzyskany w ubiegłym roku.
- Dbałość o ciągłość zasilania Klientów, bezpieczeństwo energetyczne obsługiwanych regionów jest naszą codzienną pracą, nadrzędnym celem. Od kilku lat inwestujemy blisko 1 mld zł rocznie w modernizację, rozbudowę i budowę nowej infrastruktury energetycznej. Dwa lata temu zaczęliśmy jeszcze bardziej intensywne prace nad poprawą wskaźników przerw a w ubiegłym roku przyjęliśmy w spółce specjalny, kompleksowy program poprawy wskaźników SAIDI i SAIFI.” – powiedział Michał Jarczyński, prezes ENEA Operator.
- Jak pokazują wskaźniki, nasze działania dały efekt w postaci krótszych o ponad dwie godziny nieplanowanych przerw. Skoro mamy także pozytywne sygnały od Klientów, to oznacza, że tak duża poprawa jest naprawdę zauważalna” – dodał.
Enea Operator wprowadza w życie wiele projektów, których celem jest poprawa bezpieczeństwa dostaw energii. To między innymi: opracowanie długofalowej koncepcji rozwoju sieci średniego napięcia, rozszerzenie zakresu realizacji prac pod napięciem, w tym na poziom średniego napięcia, standaryzacja zarządzania procesem wycinki w pasach linii, co w większym stopniu ogranicza awarie spowodowane przez spadające drzewa i konary, kompleksowa automatyzacja i monitorowanie sieci średniego napięcia, co pozwala na zdalne i precyzyjne wydzielanie miejsc awarii, a w konsekwencji ograniczenie liczby Klientów pozbawionych dostaw prądu do koniecznego minimum, a także modernizacja i budowa nowych sieci SN w technologii linii z przewodami niepełnoizolowanymi lub w uzasadnionych przypadkach w technologii linii kablowych, itp.
Komentując ubiegłoroczne wskaźniki Marek Szymankiewicz, wiceprezes spółki odpowiedzialny za infrastrukturę powiedział:
- Cały czas przygotowujemy się do wprowadzenia nowej regulacji jakościowej, która ma obowiązywać od 2016 roku i będzie promowała operatorów systemów dystrybucyjnych świadczących wysokiej jakości usługi w zakresie dostaw energii elektrycznej. W związku z tym już teraz podejmujemy działania, prowadzące do stałego obniżania wskaźników przerw w dostawach poprzez wprowadzanie w spółce inicjatyw zwiększających niezawodność pracy sieci dystrybucyjnej. W tym roku wprowadzamy kolejne zmiany, które mają służyć dalszej poprawie wskaźników, między innymi wdrożyliśmy nową organizację pracy posterunków energetycznych, które wzmocnione kadrowo i wyposażone w odpowiedni sprzęt będą zdolne szybko reagować na potrzeby naszych Klientów.
W ubiegłym roku czas trwania przerw planowych został skrócony aż o 56 minut. To jest kolejna godzina, w której Klienci ENEA Operator mogą korzystać z energii elektrycznej w pracy, w domu, podczas wypoczynku.
źródło; enea.pl
« powrót do listy aktualności