źródła energii turbiny wiatrowe magazynowanie energii paliwa energetyczne bloki energetyczne transformatory produkcja i zużycie energii akumulacja energii elektrycznej rynek energii źródła odnawialne zmniejszenie emisji CO2 nadkrytyczne bloki węglowe analiza LCA rewitalizacja bloków 200MW energetyka wiatrowa względna oszczędność energii regulacje unijne
PATRONATY MEDIALNE
Elektryczny napęd trakcyjny
Objętość: ok. 240 s.
ISBN 978-83-01-20466-2
Format: B5
Rodzaj oprawy: miękka
Termin wydania: 2019-03-15
IBUK – TAK
EPUB/MOBI - TAK
Kategoria i podkategoria:
nauki matematyczno-przyrodnicze /technika:
Automatyka i robotyka, Elektronika, Elektrotechnika i energetyka, Motoryzacja, Transport i logistyka
Słowa kluczowe:
trakcja, napęd, elektryczność, elektryczny napęd trakcyjny, tramwajowy napęd trakcyjny, kolejowy napęd trakcyjny, samochodowy napęd trakcyjny, pojazd elektryczny, sterowanie w napędzie trakcyjnym, silnik trójfazowy, moment obrotowy, napęd falownikowy, napęd synchroniczny, napęd asynchroniczny, zastosowania elektrycznych napędów trakcyjnych, badania symulacyjne pojazdu z napędem elektrycznym, efektywność energetyczna, dobór parametrów napędu
OPIS
Jest to kolejna książka z zakresu automatyki i teorii napędów Autora serii PWN: Automatyka. Tym razem prof. Dębowski dokonuje praktycznej analizy zasad budowy i działania trakcyjnych napędów elektrycznych.
Publikacja w możliwie przystępny sposób zaznajomi Czytelników zajmujących
się projektowaniem i eksploatacją WSPÓŁCZESNYCH NAPĘDÓW TRAKCYJNYCH
z najważniejszymi, użytecznymi sposobami sterowania tych napędów.
Autor, inżynier automatyk, prowadzący przez całe zawodowe życie aktywną działalność naukową i wdrożeniową we współpracy z przemysłem, będąc jednocześnie cały czas nauczycielem akademickim, przekazuje Czytelnikom bardzo interesującą i nowoczesną wiedzę dotyczącą napędów trakcyjnych.
Ten uniwersalny podręcznik wydawnictwo PWN kieruje do studentów uczelni technicznych – automatyki i robotyki, mechatroniki, transportu, ale również do praktyków – inżynierów, automatyków i mechatroników.
INFORMACJA O AUTORZE
dr hab. inż. Andrzej Dębowski jest emerytowanym profesorem Politechniki Łódzkiej, z którą był związany od początku swojej pracy zawodowej. Obecnie zatrudniony jest nadal na stanowisku profesora nadzwyczajnego na Uniwersytecie Technologiczno-Przyrodniczym w Bydgoszczy.
Jego zainteresowania naukowe dotyczą przede wszystkim zastosowań teorii sterowania i teorii przetwarzania sygnałów w mikroprocesorowo sterowanych napędach elektrycznych oraz w układach automatyki przemysłowej ze sterownikami programowalnymi. Jest autorem oryginalnej koncepcji sterowania pośredniego niedostępnymi pomiarowo wielkościami w silnikach elektrycznych, opartego na wykorzystaniu kompensatorów stanu o specjalnej strukturze, tzw. stymulatorów stanu. Zajmuje się także zagadnieniami identyfikacji obiektów sterowania w czasie rzeczywistym i sterowania adaptacyjnego. Ostatnio interesuje się zagadnieniami dotyczącymi sterowania urządzeniami energetyki rozproszonej.
Ma duże doświadczenie praktyczne zdobyte w związku z licznymi pracami wykonanymi dla przemysłu – obejmującymi projekty i uruchomienia napędów prądu stałego i przemiennego oraz komputerowych układów automatyki dla przemysłu cukrowniczego, energetycznego i do zastosowań w trakcji elektrycznej.
Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Elektrotechniki Teoretycznej i Stosowanej oraz rzeczoznawcą Stowarzyszenia Elektryków Polskich. Był także przez szereg lat członkiem Sekcji Energoelektroniki i Napędu Elektrycznego Komitetu Elektrotechniki PAN.
Pasjonuje się żeglarstwem – jest kapitanem jachtowym.
NOTKA (IV okładka) / REKOMENDACJE
Fragment Wprowadzenia:
Do napisania tej książki skłoniła autora chęć podsumowania własnych doświadczeń zawodowych zebranych w trakcie wieloletniej pracy w charakterze nauczyciela akademickiego w Instytucie Automatyki Politechniki Łódzkiej. Tematyka prac badawczych i wdrożeniowych prowadzonych w tym Instytucie, powstałym ponad 60 lat temu z inicjatywy Profesora Władysława Pełczewskiego, od początku jego istnienia obejmowała badania nad zastosowaniem w zautomatyzowanych napędach elektrycznych najnowszych koncepcji z dziedziny teorii sterowania. (…)
Forma tej książki podporządkowana jest współczesnemu spojrzeniu na głębsze zrozumienie zasad działania współczesnych pojazdów napędzanych silnikami elektrycznymi używanych w transporcie lądowym. Poruszane są więc w niej zagadnienia związane z aktualnymi trendami rozwoju falownikowych napędów elektrycznych prądu przemiennego chętnie instalowanych w nowych konstrukcjach pojazdów kołowych, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb dotyczących możliwości wykorzystania ich w komunikacji masowej.
Publikacja jest kierowana do studentów uczelni technicznych, studiujących Automatykę i Robotykę, Mechatronikę, Elektrotechnikę i Energetykę czy Transport. Ze względu na swoje liczne walory praktyczne książka powinna również znaleźć uznanie wśród inżynierów, automatyków, projektantów napędów.
« powrót